laurainnz.reismee.nl

Week 5

Hallo Lieve lezers!

Na een paar weken schrijven heb ik feedback gekregen van trouwe lezers die blij worden van een zondagochtend en in de inbox een e-mail dat ik mijn blog heb bijgewerkt. Dus deze mensen wil ik niet teleurstellen en hopelijk kan ik de zondag leuk starten

Deze week was minder druk en vol dan de vorige maar nog altijd heb ik mij niet verveeld. Maandag begon rustig met weinig spannende dingen behalve een rondje van 3 km door de buurt. Niet mijn beste tijd en verre van de 5 km die ik het liefst had gerend maar het hoogteverschil meegerekend ben ik niet ontevreden. Ik las vandaag dat de marathon eindelijk onder de 2 uur is gerend maar aan die tijden wil ik mij helemaal niet gaan wagen. Ik denk niet dat ik de juiste lichaamsbouw heb om die snelheden te bereiken Dinsdag heb ik tevens weinig gedaan behalve een wandeling naar de bibliotheek en een broodje bij de Duitse bakker. Het weer is erg onvoorspelbaar dus waar je 's morgens een winterjas kunt dragen loop je een paar uur later te zweten in een hemd door de brandende zon. Nu snap ik waarom laagjes en zonnebrand een echte must zijn. Dus ingepakt ben ik naar de bieb gelopen en bij een gebrek aan laagjes kwam ik bezweet thuis. Les geleerd voor een volgend keer!

Op woensdag en donderdag was het wederom thuisdag voor de jongens. Woensdag kreeg ik een berichtje van de visiting teacher dat ze met een groepje in het park hadden afgesproken en dat ik meer dan welkom was. Maar de jongens meekrijgen was makkelijker gezegd dan gedaan. Tot grote ergernis van mijn gastmoeder die zich hardop afvroeg of ik toch ongeschikt ben want als de jongens niet met mij het huis uit willen wat is dan het punt... Niet leuk en ik raakte even in een dip maar na de middag leek de lucht alweer geklaard en ik heb haar de rest van de dag een beetje ontweken. 's avonds ben ik gaan sporten om mijn hoofd leeg te maken en heb ik gelijk een abonnement afgesloten. Dit abonnement is voor het zwembad, de sportschool en groepslessen dus ik kan de week prima vullen met sport. Overigens heb ik na 30 minuten proberen Sam meegekregen naar het park en hebben we een hele goede tijd gehad. Ook de visiting teacher heeft dit gezien en ze gaf aan de moeder een positieve e-mail te sturen. Hier zou ze dan in zetten dat ze het leuk vond Sam en mij te zien en dat ze echt een chemie tussen ons ziet. Verity (zo heet ze) heeft mij even getroost en geluisterd en dat heeft zeker geholpen. Fijn om die steun hier te hebben al had ik gehoopt dat de negativiteit achter ons zou liggen.

Op donderdag heb ik pannenkoeken voor lunch gemaakt en ben ik 's middags met Lily en Allan de hond naar het park geweest terwijl moeder en de jongens naar de bieb gingen. Dit was haar eigen idee en ik was bijzonder verrast toen ze het voorstelde maar het was een heerlijke wandeling. De pannenkoeken gingen goed naar binnen en dat is een mooi teken. 's Avonds hebben de jongens vrolijk over hun pannenkoeken verteld dus dat bracht de positiviteit ook zeker terug. in de avond heb ik ook zonder problemen een uurtje opgepast. Daarnaast vertelde ze ook dat ik op vrijdag vrij zou zijn dus een mooie kans om iets te plannen.

De vader heeft de jongens meegenomen naar het strandhuis van zijn ouders die na 2 maanden buitenland terug zijn van hun reis. De neefjes waren er ook en gelijk vanuit school zijn ze vertrokken. Sally en Lily zijn niet meegegaan op dit reisje. Vrijdag ben ik met Kelli, een Amerikaans meisje naar Cornwall park geweest dit is het park rondom one tree hill op 1 uur reisafstand van deur tot deur met OV. Kelli is nieuw in Auckland en 27 jaar dus iets ouder en dat is fijn. De hele organisatie verliep wat stroef want we zouden eigenlijk afspreken, toen heeft zij geannuleerd en later kreeg ik een berichtje dat haar afspraak is verzet en dat ze in het park was. En waar ik was? dus ik haar gebeld en gezegd dat ik haar waarschijnlijk verkeerd heb begrepen want ik ben nog thuis... Maar uiteindelijk heb ik de bus gepakt en hebben wij elkaar in het park getroffen. Zeker de moeite waard en absoluut geen spijt van.

Op zaterdag had ik een zondagsgevoel vanwege de extra dag die ik vrij heb gehad. In de ochtend heb ik even opgepast en het huishouden gedaan om de uren van vrijdag te compenseren. Daarna ben ik naar het Auckland memorial war museum geweest. Een museum die, zoals de naam doet vermoeden de eerste en tweede wereldoorlog herdenkt maar ook de burgeroorlog en andere oorlogen waarbij Nieuw-Zeelandse militairen omgekomen zijn. Het was een mooi museum maar ik denk dat ik niet in de juiste stemming was op dat moment. Ook ben ik nog even naar een winkelcentrum geweest en uitgeput kwam ik om 5 u thuis. De avond heb ik niets meer gedaan nog even met Sally gekletst en Netflix gekeken. Het is zeker mogelijk om een gesprek met haar te voeren maar haar stemmingswisselingen maken het niet altijd makkelijk.

Vandaag (zondag) ben ik naar Piha geweest waar ik samen met kelli vooral veel geklommen heb. Het was er wederom absoluut prachtig en de foto's staan in het fotoalbum. Piha ligt in aan de westkust en is vooral beroemd om de Lion rock. De weg naar het strand was bochtig en onoverzichtelijk maar Kelli reed en deed het keurig. Zeker de moeite waard om eens terug te gaan! Daarnaast hebben we nog een waterval bezocht die absoluut de moeite waard was. Een klein uitstapje op de heenweg en waarschijnlijk als we 'maar' op vakantie waren hadden we dit overgeslagen. Dat is het mooie van 6 maanden verblijven in dit prachtige land, ook de mindere highlights kunnen worden bezocht en er is meer tijd om kleine uitstapjes te maken. Nu kom ik thuis van een dinner met Kelli en Franzi (die eindelijk terug is van haar 2 weken vakantie met het gastgezin). We hebben pizza gegeten bij Ozone een hip en nieuw restaurant op loopafstand omdat Kelli en ik genoeg gelopen hebben vandaag hahaha. Het weekend is afgesloten met een tiramisu. In eerste instantie wilde ik voor de lunch van vandaag ook pannenkoeken maken maar toen ik vanmorgen wakker werd was de zin in pannenkoeken een beetje verdwenen. Het werd daarom een broodtrommel met boterhammen chocopasta haha ik ben er nu ik er op terugkijk blij mee anders had het avondeten waarschijnlijk niet gepast. Voldaan en volgegeten ga ik zo nog even met papa en mama bellen.

Morgen sta ik om 7u op om om 7:30 weer een nieuwe week te beginnen.

Bedankt voor het lezen!
Lieve groetjes aan allemaal

Reacties

Reacties

Silvia Assen

Hoi meid. Fijn dat het nu allemaal beter gaat.
Ik hoop dat het zo blijft gaan
Kus Silvia

Oma

Weer een heel verhaal, interessant om te lezen, maar goed dat je op tijd kunt gaan rennen zwemmen sporten en een goed contact met andere meisjes hebt, dat geeft energie om ook het werk met meer plezier te doen. Groetjes en een goede week toegewenst.

Ans

Ha Laura
Fijn dat er een bepaald ritme krijgt en dat je ook voldoende tijd hebt om nog wat van nieuw Zeeland te zien.
Hopelijk gaat het toch een keertje beter met de moeder. Toch ook een beetje vreemd om een au pair te hebben als je nog niet werkt. Dan wordt het een stuk moeilijker om een band te krijgen met de kinderen

Wilmie

Heyyy Laura, eindelijk heb ik je gevonden ;) en heb ik alles bijgelezen. Het heeft ff geduurd maar ik ben nu wel helemaal op de hoogte. Fijn dat je na die rollercoster nu in rustiger vaarwater bent gekomen. Lijkt me wel lastig dat die moeder zo wispelturig is. Alle respect dat je er zo goed mee omgaat en zo positief blijft. En ook dat je nu ook de kans krijgt om wat te genieten van al dat moois daar. Leuk dat je er wat contacten op kunt bouwen met ander meiden en dat je je op het sporten hebt gestort. Ik kijk nu al uit naar je volgende bericht. Groetjes van van Wilmie xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!