laurainnz.reismee.nl

2 weken samengevat en leuk nieuws!

Hallo allemaal,

Sorry voor iedereen die zich afvroeg waar de update van vorige week is gebleven. Maar er was weinig te vertellen en daarom vat ik 2 weken samen in een langer verhaal. Ik heb minimaal aan foto's gemaakt maar ik zal ze aan het fotoalbum toevoegen. Helemaal onderaan de pagina staat het leuke nieuws voor hen die minder interesse hebben in de rest .

Vandaag is het zondag 10 november en het regent de hele dag al nonstop en hard. Ik ben naar de sportschool geweest en heb mijn workout gedaan. Daarna ben ik de sauna ingegaan om even te ontspannen. De rest van de middag blijf ik in bed en kijk ik Netflix of tv. Het enige dat ik kan terugkijken is NPO of YouTube maar dat is geen probleem. Sinds afgelopen week kijk ik 'per seconde wijzer' en ik probeer met de kandidaten mee te doen. Een leuke afwisseling op de soms wat eentonige dagen met de kinderen. Een vastpatroon is aan het ontstaan en zo glijden de dagen voorbij. Het is ook echt dat ik voel dat de afgelopen twee weken snel zijn gegaan.

De jongens zijn erg druk, snel afgeleid en zeer selectief horend hahaha. Dit hebben we afgelopen week ervaren toen de thuislerares weer is langsgekomen. Als je soms tegen ze praat kijken ze dwars door je heen en horen ze niks. Daarnaast is het geven van instructies niet altijd even makkelijk en kan het 'uren' duren voordat je een duidelijk antwoord heb. De jongens zijn nogal wispelturig dus als ze nu groen willen willen ze twee seconde later blauw. Het is daarom dat ik soms een beetje moeite heb met de democratisch opvoeding waarbij alles in overleg gaat met de jongens en je maar blijft vragen wat ze willen. "Willen jullie naar het park?" "ja? Oké dan gaan we nu." "Nee? jullie willen toch thuisblijven oké geen probleem." "Wat willen jullie dan doen?" "Willen jullie steppen of fietsen mee naar het park?" "Fietsen? oké geen probleem. Of toch liever steppen." Een dialoog met kinderen is goed en ik ben zeker een voorstander in het geven van ruimte om eigen keuzes te maken maar soms gaat het eeuwig door en is het zinloos. Ik heb gelukkig wel het idee dat Sally dit ook steeds meer inziet. Verder gaat alles gewoon z'n gangetje en kabbelen we rustig voort. Leven en laten leven, ene oor in andere uit en vooral probeer ik mij niet overal meer iets persoonlijk van aan te trekken. De 3e maand is al begonnen en op 6 december zijn we al op de helft. Vorige week was nog even een week die voor problemen kon zorgen omdat Julian veel weg was voor werk. In de avond heb ik daarom geholpen met het eten en avondritueel. Sally had eerst het idee dat ze iemand moest vragen om te helpen en dat vond ik nog al vreemd. Wat is mijn functie als je andere wilt vragen om in huis te komen... Gelukkig ging alles goed en zijn we de week positief doorgekomen. Ergens voelt het als een overwinning en een zie je wel ik ben niet totaal nutteloos

In het laatste bericht heb ik over mijn kleine teen geschreven. De update hiervan is dat het goed gaat. Hij zit er nog aan en doet mee met de andere 9 tenen. De eerste dagen waren nog erg gevoelig maar nu gaat alles goed. Mijn voet heeft weer een gezonde mensen kleur en is niet meer blauw Dat moet ook wel want komend weekend is de Tongariro Crossing en dan heb ik mijn voeten hard nodig. Ivet heeft vandaag de 7 a.m. bus gereserveerd dus dat wordt een lange en waarschijnlijk vermoeiende dag. Vrijdag pak ik in Auckland de 7:30 a.m. bus dus het wordt vroeg uit de veren beide dagen.

Verder ben ik vorige week zaterdag en gister met Franzi naar het winkelcentrum geweest. Vorige week in Sylvia Park en gister in Westfield St. Luke. Sylvia Park was mijn eerste treinreis in NZ en het stelde weinig voor hahaha. De trein lijkt op een Arriva trein en is dus weinig verschillend van de Nederlandse. Verder is het uitzicht vanaf de trein prachtig en heb ik graag naar buiten gekeken. De vraag of alles groen is in de natuur is makkelijk te beantwoorden. Alles is groen wat ik tot nu toe gezien heb! Uitgestrekte grasvelden en bergen begroeid met bomen en planten. In het winkelcentrum hebben we een beetje gewandeld en rondgekeken en ben ik met lege handen huiswaarts gegaan. Gister in Westfield heb ik een korte broek gekocht. Ja echt waar, een korte broek! Voor vele nu de vraag: is dat spannend? Ja, want wie mij een beetje kent weet dat ik niet de grootste fan ben van korte broeken Het koste een hoop moeite maar na lang speuren vond ik er een die leuk genoeg is. Afgelopen week was het 28 graden en ik heb te weinig zomerkleding meegenomen vandaar de keuze om een praktisch kledingstuk te kopen. Na het winkelen zijn we naar Maleficent in de bioscoop geweest. Deel 1 heb ik in England gekeken dus ik vond het speciaal dat ik deel 2 nu in Nieuw-Zeeland kijk. Als film van de week koste deze slechts $10 p.p. dus een koopje. De avond eindigde bij de Thai (zoals al vaker de afgelopen weken) en voor vanavond eet ik de restjes die ik mee naar huis heb genomen.
We zijn naar St. Luke gelopen en dat viel eigenlijk reuze mee .Een goede 4km. enkel met een steile klim op de terugweg. Het aantal kilometers dat ik hier heb afgelegd zijn er al meer dan dat ik waarschijnlijk het afgelopen jaar in Nederland heb gelopen. Nu weet ik ook waar de dierentuin is en dat dit op een prima loopafstand ligt. Deze had ik eigenlijk vandaag willen bezoeken maar het weer hiel mij tegen. Op vrijdag 1 november hebben Franzi en ik de wedstrijd om de 3e plek WK rugby gekeken waarin Nieuw-Zeeland glansrijk won van Wales. Onder het genot van een biertje, nacho's en chips and gravy hebben we een goede wedstrijd gezien. Zelfs de spelregels zijn geen groot raadsel meer. Halloween wordt hier wel gevierd maar het gastgezin heeft er geen aandacht aan besteed. Wel hebben de jongens een Twix gekregen bij de buren en was dit het 'speciale toetje' van de avond. Normaal snoepen de jongens niet dus vandaar dat een Twix een traktatie is. Daarnaast is er de hele week al vuurwerk afgestoken in verband met Guy Fawkes nacht op 5 november. Ik heb dit in Engeland gezien en wist niet dat ze dit hier ook actief herdenken. Aan de andere kant Nieuw-Zeeland is een onderdeel van the commonwealth dus ik had het kunnen weten.

Op zondag heb ik met Kelli afgesproken en ben ik met het veer naar Devonport gereisd. Het was een zonnige dag en we hebben aan een strandje gezeten. 's avonds een hapje gegeten en toen weer naar huis. Ik besloot om de bus terug te pakken en dit was geen slechte keuzen want je ziet toch meer en uiteindelijk was ik net zo laat thuis als dat ik het veer had gepakt. Papa en Teun zijn vorige week zondag samen naar VVV- Feyenoord geweest en hebben een leuke middag gehad. Papa heeft seizoenskaarten voor VVV dus het is lief dat hij Teun heeft meegenomen. Het doet me daarom ook extra goed dat ik van beide positieve verhalen heb gehoord.

Woensdag was er een koffieavond bij Dream Au Pair maar deze was niet heel bijzonder en ik ben om 9u weer naar huis gegaan. Verder heb ik nog koffie gedronken met Franzi en heb ik in het park een nieuw meisje leren kennen waarmee ik morgen samen naar yoga ga. Misschien overdag nog een koffie maar dat is nog niet definitief. Het aantal koppen koffie dat ik heb gedronken zijn ondertussen ook ontelbaar geworden maar het is ook te makkelijk. Even naar buiten en even snel afspreken voor een bakkie. Het aantal tentjes is ook niet op twee handen te tellen en er is daarom altijd wel ergens een plekje om te zitten. Heel slecht maar net als in England gaat hier denk ik mijn meeste geld aan op. Maar ik moet ook gaan sparen want...

Tromgeroffel:

Teun heeft zijn ticket geboekt!!!

20 december t/m 2 januari komt Teun mij opzoeken in Nieuw-Zeeland. Ik had een hele reis uitgestippeld, huurauto geboekt en hostels gereserveerd maar... uiteindelijk hebben we besloten om de Kiwi Experience te doen en heb ik alles geannuleerd. We? eigenlijk meer ik want Teun vindt alles prima. Omdat ik zelf ook niet zo goed weet wat nu echt de must do's zijn (natuurlijk heb ik internet en plekken waarvan ik gehoord heb) leek het mij achteraf toch beter om georganiseerd te reizen en zo zeker te weten dat je in een korte tijd de hoogtepunten hebt gezien. Dit ook om te voorkomen dat we uitslapen en dagen verspillen met lanterfanten. Daarnaast heb je nu een gids die je voorziet van informatie en reisgenoten waarmee je ervaringen kunt delen.

Ook Steffie en Eva hebben de plannen om mij te bezoeken al rond en boeken dit weekend de tickets om in maart deze kant uit te komen. Zij zullen eerst samen het noorder eiland doen en ik sluit aan om met ze naar het zuider eiland te gaan. Of dit idee echt tot uitvoering kan komen is nog even een beetje afwachten maar zij komen in ieder geval zeker. Binnen het gastgezin zijn er namelijk ontwikkelingen aan de gang die roet in het eten kunnen gooien. Ik weet zelf ook nog weinig tot niks dus kan verder geen uitspraken doen. Zodra ik meer weet zal ik dit uiteraard delen.

Bedankt voor het lezen en tot snel!

Dikke kus

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!