laurainnz.reismee.nl

Bewogen weekend hahaha

Hallo allemaal,

Weer een week en weekend omgevlogen
De week was weer net als andere: yoga op maandag, koffie op dinsdag, Lily op woensdag en donderdagmorgen en vrijdag was anders dan normaal.

Ilona en ik hadden bedacht om dit weekend naar Cape Reigna te gaan. Het noordelijkste puntje van Nieuw-Zeeland en de plek waar 2 oceanen elkaar ontmoeten. Op vrijdag na het werk kwam Ilona mij ophalen en zij we in de auto van haar gastvader naar het noorden vertrokken. Een weekendje weg was zeker wat ik kon gebruiken want Jack was ziek en de hele vrijdag zag er anders uit dan gepland. Maar dit was een voorboden voor wat nog ging komen.

Ilona en ik hadden een Airbnb besproken in Waipapa op 3 uur rijden van Auckland. Helaas na 1,5 uur besloot de auto niet meer te willen rijden en zijn we in Waipu gestrand. Omdat het al laat was was er weinig meer open en zijn we bij een Indisch restaurant uitgekomen. De eigenaar wilde ons wel helpen door even naar de auto te kijken maar hij gaf aan dat rijden niet meer verstandig zou zijn. Wij konden de auto laten staan en waren welkom in zijn staff house. De medewerker die met ons meeliep gaf al aan dat het wat smerig was en we niet te veel moesten verwachten maar wat we aantroffen ging mijn verwachting te boven. Het was zo smerig en vies dat we in onze kleren hebben geslapen en onze rugzak als kussen hebben gebruikt. 's Morgens werden we om 6:15 gebroken wakker van een bizarre nacht. Helaas ging de garage pas om 9u open en hebben we tot dan door de enige straat van Waipu gelopen. Desalniettemin was de zonsopgang prachtig en de moeite waard om voor op te staan. Om 7u hebben we een koffiebar 'overvallen' die eigenlijk pas om 8u openging maar die zo vriendelijk was voor ons al koffie te zetten. Om 9u waren we bij de garage maar die hadden pas om 10:30 plaats dus daarom zijn we nog maar een paar keer de straat op en neer gewandeld. uiteindelijk hebben we de knoop doorgehakt en besloten dat we terug naar Auckland gingen. De dag was zo goed als voorbij en om 15:00 ging er een bus terug naar Auckland. We hebben besloten om hier een hostel te boeken en al nog ons weekend af te maken. The Silverfern had nog een kamer en zo hebben we hier op zaterdagmiddag ingecheckt.

We hebben onze zaterdag in Waipu doorgebracht met het bekijken van tweedehands winkels, antiek en koffie. Ook heb ik nog even met Teun gebeld want de familie heeft het jaarlijkse weekendje weg. Mijn aandeel in het weekend was het invullen van de top2000 lijst waar ik stiekem best lang over heb gedaan.

Zaterdagavond hebben we besloten om bij Nando's te eten en daarna naar Franklin street te gaan. Deze straat staat bekent om zijn kerstlampjes en versiering. Samen met vele andere mensen zijn we langs de verlichte huizen gelopen. Het was een bijzondere ervaring en zo hebben we kerst een beetje ingeluid. We hebben even een bezoekje gebracht aan de Noodle Night Market en hebben naar een bandje geluisterd dat aan het optreden was. Daarna zijn we gaan slapen en vanmorgen zijn we weer vroeg wakker geworden. We hebben ontbeten en zijn naar het ART museum geweest. Voor mij de 3e keer maar het blijft mooi. Er waren nieuwe werken en helaas waren er ook een paar verdwenen. Voordat we naar binnen gingen hebben we nog even door het Albert park gelopen en daarna hebben we geluncht. Omdat we de tas nog niet konden ophalen hebben we een extra rondje door de stad gelopen en werden we aangesproken door 2 mensen die ons naar het operagebouw brachten. Hier bleek een soort kerkdienst in kerstsfeer te starten. Het was een sing-a-long en er werd gebeden op een goede en gezegende kerst. Over hoop en liefhebben en over rust vinden in je hart in plaats van in je omgeving. Ook al ben je in rust wil het niet zeggen dat je van binnen rustig bent. Dit was erg treffend bij hoe ik mij de afgelopen tijd heb gevoeld. Hoewel ik mij terugtrok ik was altijd onrustig. Nu ik beslissingen heb gemaakt voel ik me rustig al ben ik in een drukke omgeving. Het is raar hoe je hoofd met je kan spelen.

Ilona en ik hebben de avond bij de pizzeria afgesloten waarna ik naar huis ben gelopen en om 7u weer thuis was.
Hoewel het weekend iets anders verlopen is dan gepland hebben wij ons goed vermaakt. We hadden veel gemeen om over te praten en terug in Nederland hebben we afgesproken om samen naar Bazart te gaan.

Het vreemde is dat komende week een van de laatste werkweken start en daarna komt Teun. Hoe snel de afgelopen weken zijn gegaan is ongelooflijk. Omdat we afgelopen weekend geen gebruik konden maken van de accommodatie hebben de eigenaren aangeboden om ons een ander moment te ontvangen. Omdat Ilona helaas niet kan gaan Teun en ik samen over nieuwjaar. Ik ben heel benieuwd.

Nog even en dan kunnen we elkaar weer in het echt zien. Mijn vlucht is geboekt voor 15 januari en 16 januari land ik in alle vroegte op Schiphol.

Tot dan!

Kusjes


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!