laurainnz.reismee.nl

Waar blijft de tijd?

Hallo allemaal,

Weer een zondag, weer een week voorbij. Soms vraag ik mij af of de week niet versneld wordt afgespeeld en of ik soms vergeet om even stil te staan.

Ik keek net in mijn telefoon en zag een berichtje van de Airbnb waar ik vorige week eigenlijk zou blijven slapen. Ik schrok van het idee dat dit alles pas 1 week geleden is. In mijn beleving is het al zoveel langer geleden. Geen idee waar de tijd blijft en met het gevoel dat ik in een soort roes leef op dit moment.

Maandag was zoals gewoonlijk weer yoga en overdag heb ik nog even wat langer gewerkt. Jack is nog altijd ziek en ging in de ochtend naar de huisarts ter controle. Op dinsdag mocht ik eerder stoppen en was ik zelfs boos dat ze mij uit bed hadden laten komen. Een van de weinige morgens dat ik echt niet wilde opstaan was zo goed als voor niks. Ik heb overdag in de winkelstraat doorgebracht om een surprise voor Kelli te kopen. We hadden afgesproken om iets kleins voor $10 te kopen en een soort sinterklaas te vieren dus ik ben vol goede moed gaan winkelen en heb een klein knuffeltje gekocht.

Woensdag en donderdag waren weer thuisdagen en op vrijdagmiddag was ik alleen met Lily. Jack is nog altijd ziek en Julian bleef thuis om Sally een moment rust te geven. Zelf is ze ook de week niet lekker geweest en kon op deze manier even ontspannen zonder steeds aan haar zieke kind te denken. Ik ben bij Ozone geweest om een filmpje te kijken en even uit huis te zijn. Gelukkig kun je heerlijk zitten bij Ozone en maakt het voor ze niet uit zolang je maar geld binnen brengt. Om kwart over 3 ben ik begonnen want Sally ging Sam van de opvang halen. Ik bleef bij Lily en Julian 'vroeg'- Are you going for a walk with Lily? Nu was ik niet direct van plan om te gaan wandelen maar ik begreep dat hij graag even alleen wilde zijn. Dus ik al mijn spullen gepakt en met Lily vertrokken. Na een paar rondjes door het park waren we een half uur weg en was ik ongeveer wel klaar om naar het huis te gaan. Toen kwam Sally met de jongens en zijn we naar de speeltuin gegaan. Ze gaf me alle vrijheid met Lily en toen zij met de jongens naar huis ging zei ze - Do whatever you like, you can also stay if you want. Ik viel bijna van mijn stoel maar besloot dus om nog heel even te blijven. Toen ik even later naar huis liep was ze zelf pas op de helft dus hebben haar ingehaald. Sam riep heel lief- Laura is there mama!! Dat deed me toch wel goed. Thuis hebben de jongens even op de telefoon gespeeld. Want ja welke 2 jarige heeft geen eigen iPhone?? en Lily en ik hebben ons samen vermaakt terwijl Julian en Sally kookte. Bijna een perfect maar helaas te laat.

Gister (zaterdag) ben ik met Kelli naar Dutch Delight geweest. Een snackbar en restaurant met de Nederlandse keuken. Al de hele week verheugde ik mij op een friet saté en kaassoufflé. Ik was veel te vroeg en besloot om alvast te gaan zitten. Ik bestelde een koffie en kon er een heerlijk speculaasje in dippen. Met een appelflap als voorgerecht heb ik op Kelli gewacht. We hebben besteld en uiteindelijk besloot ik voor een friet saté met goulash kroket te gaan. Kelli had een patatje oorlog en een kroket en dronk Fristi. Ze vond het gelukkig lekker. Ze zou het nooit zelf bedacht hebben om saté op friet te doen maar was aangenaam verrast. Mijn cadeautje viel in goede aarde en van Kelli heb ik een pakketje voor vakantie gekregen met o.a. een gezichtsmasker en wat lekkers. Kelli heeft me naar de bushalte gebracht en ik ben even door de stad gelopen. 's Avonds was er een Coca-Cola kerstfestival in het park waar ik met andere au pairs heb afgesproken. https://www.coke.co.nz/christmas-in-the-park/auckland mocht je geïnteresseerd zijn ;) Het is een evenement om geld in te zamelen voor de ontwikkeling en ondersteuning van jongeren in Nieuw-Zeeland. Niet alle artiesten waren even goed maar er werden zeker een paar klassiekers luidkeels meegezongen. Om 22u werd er afgesloten met prachtig vuurwerk.

Vandaag is het dus alweer zondag. Vanmorgen heb ik heel even met Teun gebeld die vrienden over heeft voor zijn verjaardag. Even snel naar iedereen gezwaaid en door kabaal weer opgehangen. daarna ben ik samen met Anastasia (zie foto) naar Ozone gegaan voor een ontbijtje. Daarna zijn we naar het winkelcentrum gelopen en appte Sally mij of ik thuis ben. Ze is met Jack naar Starship gegaan en of ik even aan Julian wilde vragen of alles oké is want hij had zijn telefoon in de auto laten liggen. Om 3u besefte ik pas wat Starship is en begon ik mij een beetje zorgen te maken. Ik dacht namelijk als jij bij Starship bent ( waarvan ik dacht dat het een speeltuin of iets is) wat is dan het probleem? Dus ik heb even gegoogeld en toen vond ik dat Starship het kinderziekenhuis is. Julian had zijn telefoon in de auto laten liggen en die had zij natuurlijk mee. Ik had haar geappt of alles okay was en kreeg als reactie dat het goed gaat. Dus ik maakte mij verder geen zorgen. Om kwart voor 8 stuurde ze weer een berichtje maar ik was nog altijd niet thuis dus met een versnelde pas heb ik mijn weg naar huis gevonden. Zover ik nu weet gaat alles naar omstandigheden goed. Ik hoop vooral dat ze woensdag kunnen vliegen.

Anastasia en ik hebben na het winkelen een picknick gehaald en zijn naar het park gegaan. Hier hebben we gegeten en plannen voor de rest van de dag gemaakt. In het park was een hele nare gans die ons verjaagd heeft. Hij bleef ons maar achtervolgen en uiteindelijk hebben wij besloten om te gaan. We hadden ondertussen besloten om de bus naar het centrum te pakken en hier naar de arthouse bioscoop te gaan. Hier draait Vita & Virginia een verhaal over twee schrijvers die een lesbische relatie aangaan. Geen idee wat te verwachten zijn wij waarschijnlijk in een van de kleinste bioscoopzalen ooit gaan zitten. Slechts 16 stoelen groot en een scherm ter grootte van een gemiddeld raam in een rijtjeshuis. Samen met 1 andere vrouw hebben we een hele intense film gekeken. Nu wil ik ook het boek lezen maar die gaat op het lange lijstje van boeken die ik nog moet lezen. https://www.academycinemas.co.nz/movie/vita--virginia. Waarschijnlijk ga ik hem nogmaals zien met ondertiteling want ik kon helaas niet alles helemaal volgen. Maar heel aangrijpend. Ik moet vaker naar arthouse films- The peanut butter falcon werd in de reclame getoond en klinkt heel goed. Dus om te onthouden voor mijn volgende vrije uur.

Nu is het bijna 10 uur en tijd om langzaam te gaan slapen. Komende week 2 dagen werken en hopelijk kan de familie woensdag op vakantie. Maar Teun komt vrijdag en daar kijk ik nu al naar uit. Zaterdagochtend start onze vakantie en kunnen we even twee weken ontsnappen aan alle hectiek van het leven. Gelukkig hebben de lieve mensen van de Airbnb ons aangeboden om nieuwjaar bij ze te vieren dus die plannen zijn nu ook gemaakt. Dit waren tot dan de enige dagen die nog niet gevuld waren omdat zoveel accomodaties al besproken waren of te duur. Hoewel het dus jammer is dat Ilona en ik niet zijn gegaan was dit een perfecte oplossing.

Vandaag over 1 maand stap ik op het vliegtuig en ik kan mij nu al niet voorstellen hoe snel de komende weken zullen gaan als de afgelopen tijd zo voorbij is gevolgen.

Bedankt voor het lezen.

Dikke kus,
Laura

Reacties

Reacties

Jos

goedemorgen Laura,
Wederom leuk geschreven. Veel ontspanning en leuke tijden.
Geniet straks samen van jullie vakantie.
groetjes,
Jos

oma

Laura wat kun jij goed schijven, alle reisverhalen tot nu toe is al een spannend boek, de moeite waard om te bundelen.
je kunt altijd nog schrijfster worden. en morgen komt Teun...….. feest......groetjes Oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!