laurainnz.reismee.nl

Deel 1- de start van de reis.

Hallo allemaal,

We hadden een prachtig verhaal geschreven maar techniek liet ons in de steek en nu moeten we opnieuw beginnen.

Zoals jullie hebben kunnen lezen is Teun veilig aangekomen aan de andere kant van de wereld. Na een bewogen reis is hij geland in Nieuw-Zeeland en heb ik hem opgehaald van het vliegveld. Zelf was ik ook nerveus omdat door een gebrek aan internet contact wat stroef verliep. Ook heb ik Nick even moeten appen om een bevestiging te krijgen dat hij daadwerkelijk in het vliegtuig zat. In Shanghai hebben we even gebeld en heb ik het eerste teken van leven gezien. Zelf was ik veel te vroeg op het vliegveld maar ik heb me vermaakt met mensen kijken en rondwandelen. Nadat Teun zich bij mij had opgefrist zijn we naar Ozone gegaan en hebben we hier iets gegeten. De eigenaar van Ozone zei tegen mij- wat leuk om je ook eens in de avond te zien. Dit maakt wel duidelijk hoe vaak ik hier kom hahaha. Zelfs de medewerker maakte de opmerking dat het leuk was me te zien.

We sliepen bij mij in huis en Teun heeft Sally een hand kunnen geven. Helaas is Jack nog altijd ziek en heeft hij de hele week in het ziekenhuis gelegen. Ze hebben verschillende testen gedaan en totdat we vertrokken was er nog geen uitslag. Hij mocht thuis komen voor het weekend en op zondagavond is hij weer opgenomen. Ik weet niet hoe het nu met hem gaat want Sally heeft mijn vraag niet beantwoord. Julian is samen met Sam en Lily op vakantie gegaan naar haar ouders en hopelijk zijn Sally en Jack ook kunnen gegaan. Geen bericht goed bericht denk ik.

's Morgens zijn we vroeg opgestaan om de 8:50 Kiwi Experience bus te nemen met bestemming Hot water Beach. Helaas is er vertraging ontstaan omdat de bus slachtoffer is geworden van vandalisme en de buschauffeur een nieuwe bus moest halen. Onze buschauffeur en reisleider luistert naar de naam Elliot. Om 10 uur waren we dan eindelijk onderweg en stopte we als eerste bij Cathedral cove. Deze keer was ik verstandig en droeg ik dichte schoenen. Het strand was veel minder druk en het was een stuk mooier dan de eerste keer nu het niet zo afgeladen vol was. In de avond hebben we Fish & Chips gegeten en zijn we naar de hot water pool gegaan. Met z'n alle hebben we in het warme water gezeten en naar de sterren gekeken. Zondag hebben we ons om 7:30 verzameld voor de volgende stop in Waitomo. We zijn begonnen met een kleine ochtendwandeling in Karangahake park. Dit park is een oude goudmijn gelegen in prachtige natuur. Daarna reden we door naar het hostel waar we ons klaargemaakt hebben voor de Waitomo Glow worm cave. Gekleed in een wetsuit en laarzen en met een zwemband in de hand hebben we een tocht door de grotten onder Waitomo gemaakt. We moesten van een 5m hoge waterval springen en stukken wandelen maar uiteindelijk konden we gaan liggen en dreven we door de grot met boven ons de lichtgevende wormen. Niet zo spectaculair als de foto's maar zeker de moeite waard. We kregen een korte uitleg over de wormen en hoe het ze licht geven en dat het eigenlijk helemaal geen wormen zijn maar een soort maden. Alleen verkoopt dit niet zo goed als wormen. Helaas mochten we geen foto's maken maar dit mocht de pret niet drukken. Het was een bijzondere ervaring om diep onder de grond te drijven en een natuurverschijnsel te bekijken. In de avond hebben we met de groep een biertje gedronken in Tomo bar. Een speciaalbier bar met meerdere lekkere biertjes. De groep is lekker informeel en iedereen kan het goed vinden met elkaar.

Omdat het een hop-on hop-off is verlies je soms wat reizigers maar voegen zich ook nieuwe mensen aan de groep. Wij hebben een gezellig clubje waarbij iedereen een beetje een go with the flow mentaliteit heeft. Het reisgezelschap is divers met voornamelijk Duitse jongeren maar ook een paar Britten, Aziaten, Fins en Amerikanen. We hebben goed contact gehad met Hilke uit Duitsland die op moment van schrijven van de bus is gestapt om langer in Rotorua te blijven. De keuze van een bus is goed geweest. Je leert mensen kennen, hoeft zelf niet op te letten en hebben al meer gezien dat dat we anders zouden doen. Het programma is voor ieder wat wils en kan op locatie worden geboekt en worden afgerekend.

Maandag was een erg drukke dag met Hobbiton en Tamaki village. Dit zal in het volgende verhaal komen te staan om jullie te veel tekst te besparen. Dit verhaaltje kunnen jullie snel verwachten maar voor vandaag gaan we weinig meer doen. Tot nu toe hebben we genoten van een full English breakfast gemaakt door de Britse reisgenoten. Spek, roerei en toast met beans was perfect om de kater hoofden weer aan de gang te krijgen. We hebben kerstavond in een bar doorgebracht met een deel van het reisgezelschap en hebben het niet bij 1 bier gehouden. Vanavond hebben we een barbecue want dat kan natuurlijk aangezien het hier zomer is.

Fijne feestdagen allemaal en tot een volgende.

Lieve groetjes,

Teun en Laura

Reacties

Reacties

Oma

Interessant wat jullie allemaal meemaken, en je kunt het zo goed beschrijven, ook Teun zijn avontuur in de lucht, je maakt wat mee, nog enkele weken en dan zien we jullie weer met beide voeten op hollandse bodem.
Geniet er nog van en de hartelijke groeten Oma.

Silvia Assen

Dit is weer een avontuur binnen een avontuur Geweldig.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!