laurainnz.reismee.nl

Laatste weekend in Nieuw-Zeeland

Hallo Allemaal,

Even een laatste update vanuit het mooie Nieuw-Zeeland.

Teun is op 3 januari veilig teruggekeerd op Nederlandse bodem. De vakantie in Cape Reinga is besproken in onze laatste verhaal en op 1 januari zijn we teruggereis naar Auckland. 2 januari zijn we naar het vliegveld gegaan waar Teun om 19:00 mocht inchecken. We waren veel te vroeg dus hebben een paar keer op en neer gelopen, gegeten en wat rondgehangen. De rij voor het inchecken ging zo traag als een slak en na een behoorlijke tijd wachten waren de koffers ingeleverd en hebben we onze weg naar de vertrekhal gemaakt. Na een kort afscheid zijn onze wegen voor even gescheiden en ben ik met de Sky bus terug naar Auckland gegaan.

In het weekend heb ik minimaal gedaan. Mijn gastgezin was spontaan een paar dagen weg en op vrijdag en zaterdag niet thuis. Beide dagen heb ik in pyjama doorgebracht met Netflix en tv. Wel heb ik nog 5km gerend maar dat was de inspanning ongeveer wel.
Zondag was het gastgezin weer terug dus ben ik het huis uit gegaan. Niet omdat het moest maar vooral omdat ik al 2 dagen binnen had gezeten. Ik ben naar het winkelcentrum gegaan en heb gebruik gemaakt voor de filmdeal van de week. Zo kwam ik bij Frozen 2 uit en zat ik in de middag met een zaal vol kinderen naar de avonturen van Elsa, Anna, Olaf en de rest te kijken.

Maandag begon mijn laatste werkweek en heb ik nog 13,5 overuren die ik mag wegwerken met klusjes. De klusjes zijn niet per definitie leuk maar beter dan me vervelen. Franzi is nog altijd op vakantie en alleen koffie drinken is minder gezellig. Sally had een foutje gemaakt in de agenda en daardoor hadden de jongens op dinsdag een homeday ipv woensdag. Geen probleem en we hebben ons best vermaakt. Op donderdag kwam de lerares voor de laatste keer en eerlijk ik snap nog altijd niet wat haar functie precies is. Misschien kan ik hier nog werk van maken de komende tijd. Vrijdag was mijn laatste werkdag en heb ik voor het laatst op Lily gepast. Sally moest naar het ziekenhuis met Jack voor controle. Voor de kerst is hij opgenomen in het ziekenhuis maar de resultaten zijn niet heel duidelijk. Hij had gewoon koorts? Sally en Jack konden op kerstavond vliegen om zo met de hele familie kerst te vieren. Kort maar krachtig want de 29e zijn ze weer teruggekomen. Wat mij na de vakantie wel is opgevallen is dat Julian ineens veel meer met Lily bezig is. Misschien heeft Julian zich na al die tijd waardig getoond als vader. Nee flauwekul, maar het valt wel op. Ineens geeft Julian haar het eten ipv Sally en Julian verschoont haar luier en geeft haar een bad.

Vrijdag had ik nog een meevaller. Ik heb schoenen die ik wil weggooien en die klaarstonden voor de vuilniszak. Nu had ik ze uit gemak even snel aangetrokken en kwam ik een bekende tegen in het park. Ze zei- wat een leuke schoenen. dus ik zei je mag ze hebben ik gooi ze weg. Nee dat wil ik niet. Ik koop ze voor $40. Dus nu ga ik deze morgen even afgeven en heb ik snel nog wat geld verdiend.

De week ging snel en nu is het einde gekomen om langzaam afscheid te nemen. Gister heb ik afgesproken met iemand van de Kiwi bus. We zijn samen naar de dierentuin gegaan en nog even naar het winkelcentrum. Allemaal op prima loopafstand dus geen probleem. Ik was nog niet in de dierentuin geweest dus het was leuk om deze nog even mee te pakken. In de avond heb ik de bus naar Kelli gepakt en heb ik met haar in Devonport afgesproken. We zouden vandaag samen een wandeling gaan maken maar omdat haar gastgezin niet thuis was ben ik bij haar blijven slapen. We zijn gaan eten bij een Italiaan en hebben Kleine Zeemeermin 2 gekeken maar deze was toch niet zo leuk als de eerste. Vanmorgen zijn we na het ontbijt vertrokken richting Hunua falls op een klein uur buiten de stad. Hier is een prachtig natuurgebied dat zoals de naam zegt een waterval heeft. Rond de waterval is een route van 8,4 km uitgestippeld die behoorlijke klimmen kent. Het weer is prachtig en we gingen zwetend de bergen omhoog en omlaag. Gelukkig gaven de bomen veel schaduw en hadden we voldoende water bij. Het uitzicht was wederom prachtig en dat was zeker de moeite (zie fotoalbum).

Op de weg terug vroeg Kelli of ik met haar mee naar de zondag dienst wilde. Zoals jullie konden lezen zijn Ilona en ik per ongelijk bij een kerkdienst uitgekomen en deze bleek van dezelfde kerk te zijn op een andere plek. Zo kwam ik opnieuw terecht bij een sing-a-long voorstelling alleen nu met meer Christelijke liederen en geen algemeen bekende kerstnummers. Nadat het koor had opgetreden kwam er een halfuur durende filmfragment over een jongen die zijn thuis zoekt. Hij is als kind verdwaald geraakt in India, geadopteerd door een familie in Australië en heeft nooit de rust gevonden omdat hij niet wist waar hij vandaan kwam. De boodschap was dat als je echt niet weet waar je thuis hoort je altijd een thuis bij Jezus kunt vinden. Iedereen herkent de zoektocht naar waar, hoe en waarom maar weet dat je soms niet zo ver hoeft te zoeken want Jezus zit in je hart en daar kun je hem vinden. Kelli was helemaal ontroerd en ik was verbaasd over wat me overkwam. Groots, bombastisch en veel is een goede samenvatting van dit uur. Daarnaast hoefden we geen Hostie te halen maar werd er popcorn uitgedeeld om tijdens de film te eten. De zaal was een aula gevuld met alle mensen uit de samenleving van jong tot oud en elke achtergrond. Wel werd er veel gehamerd op het doneren, abonneren en aansluiten bij de gemeenschap, ik denk dat ze nog leden zoeken. Er werd gebeden voor het zomerkamp volgende week en dat de jongeren hier de verbinding kunnen vinden met de vader en dat ze op het rechte pad blijven of terugkomen. Het was niet de kerkdienst die ik verwacht had of ken van thuis maar zeker interessant.

Morgen ga ik mijn tas inpakken en mijn kamer poetsen. Dinsdag ga ik naar een hostel omdat de familie zelf op woensdagochtend om 6 u vertrekt. Dit zou betekenen dat ik als laatste het huis afsluit als ik om 11u zou gaan en dat vind ik geen fijn idee. De familie is 4 weken weg en er is niemand die op het huis let. Dus dan geef ik hen de eer om de deur dicht te maken. Dan is het in ieder geval niet mijn fout als er iets gebeurd.

Woensdag heb ik 131 dagen in Nieuw-Zeeland gehad en kijk ik terug op een mooie periode.

De volgende update is als ik thuis ben

Liefs,
Laura

Reacties

Reacties

Silvia Assen

Hoi Laura. Fijn dat je het goed afgesloten hebt. Goeie reis terug. En tot snel
Groetjes Silvia

Ans

Wat is Nieuw Zeeland toch mooi en vooral wijds en groen. Zul je toch wel missen en ook de warmte.
Nog even en dan kunnen we de verhalen horen ipv lezen. Alvast goeie reis

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!