laurainnz.reismee.nl

1 week thuis

Hallo allemaal,

Dit wordt mijn laatste verhaal over mijn avonturen in Nieuw-Zeeland. Ik ben nu 1 week thuis en alles is weer zoals het ooit was het voelt dan ook of het allemaal al zoveel langer geleden is.

Dinsdag was het moment daar om vroeg afscheid te nemen van Auckland. Sally heeft mij om 9 u naar het hostel gebracht nadat ik het haar vriendelijk had gevraagd. Ze heeft het uiteraard niet zelf aangeboden maar hier kon ik ook niet vanuit gaan. De rit was lang aangezien we 20 minuten zwijgend naast elkaar hebben gezeten. Bij de ingang van het hostel heeft ze mij geholpen met mijn koffers en is ze gelijk weer vertrokken. Ik kon pas om 14u inchecken dus ik heb de ochtend in de lobby doorgebracht en in een koffiezaakje verderop. Na het inchecken ben ik naar mijn kamer gegaan die wat vies was en zeker niet meer geld waard is dan dat ik heb betaald. Er was een man die al enige tijd in het hostel woont en het zich zichzelf gemakkelijk heeft gemaakt. Ik werd ontvangen als een gast in zijn eigen huis en er werd koffie voor me gezet en ik mocht meebeslissen in de zender op tv. De hele dag was er niemand in mijn kamer gekomen dus ik dacht dat ik heerlijk alleen te kunnen slapen. Helaas, er kwam rond half 12 iemand zeer luidruchtig binnen ze was aan het videobellen en had nogal moeiten om in het stapelbed te komen. Heel vervelend maar uiteindelijk is het gelukt om een paar uur slaap te pakken. Om 10u moest ik uit mijn kamer zijn en vanaf daar heb ik de Yellowbus naar het vliegveld gepakt. Ruim op tijd was ik op het vliegveld en om 12u mocht ik inchecken en kon ik doorlopen naar de douane. Om 15:15 steeg ik met de Airbus A380 op vanaf de Nieuw-Zeelandse grond en lande ik een aantal uur later in Singapore. De vlucht had een beetje turbulentie maar dit mocht de pret niet drukken. In Singapore had ik een overstap van 3u maar met een beetje vertraging kon het vliegtuig uiteindelijk opstijgen richting Amsterdam. In het vliegtuig zat ik naast een Nederlands echtpaar dat een vakantie had gehad in Australië. Ik was ondertussen al bijna 24u wakker en ik hoopte op een paar uur slaap maar dat was makkelijker gezegd dan gedaan. Uiteindelijk heb ik toch even kunnen slapen en om 7u donderdagochtend zette het vliegtuig voet op Nederlandse bodem en was ik na 131 dagen terug in Nederland. Pap, mam, Teun en Anita stonden mij op te wachten en nadat mijn koffers als allerlaatste van de band rolde kon ik door de poortjes en was ik thuis. We hebben koffie en een broodje gehad en hebben Anita bij het ziekenhuis afgezet en zijn naar Horst gereden.

Donderdag heb ik weinig meer gedaan en 's avonds heb ik genoten van friet en snacks. Lisa is even langs geweest en op vrijdag heb ik een drankje gedronken bij 't Centrum. zaterdag heb ik niet zoveel gedaan en op zondag was de verjaardag van oma. Het was leuk om de familie weer te zien. Maandag heb ik een drankje gedaan met Selena, dinsdag ben ik bij Jacky op bezoek geweest. Samen hebben we thee gedronken en even bijgepraat. Woensdag ben ik bij Evi en Lynn pannenkoeken gaan eten en gekletst. Donderdag hebben Teun en ik een bijzonder geslaagde poging gedaan om bonbons te maken en vandaag ga ik iets drinken met Manon.

Dit was mijn laatste dag in Nieuw-Zeeland en de eerste week in Nederland. Ik ben bezig met het vinden van een leuke baan en wie tips heeft mag mij altijd bellen.

De komende weken ben ik voorlopig nog werkeloos al heb ik wel al wat lijntjes uitgegooid en komende dinsdag heb ik een meeloopdag bij 't Nest. Mijn dagen probeer ik ondertussen door te komen met Netflix, beetje wandelen en misschien nog een nieuwe hobby zoeken.

Bedankt voor het lezen van alle avonturen, het reageren op welke manier dan ook en alle lieve woorden.

Het is een avontuur geweest met hoogte en diepte punten en een bijzonder leerzame ervaring. Voorlopig ga ik een rustig leven in Nederland tegemoet en verwacht ik niet snel nog een lange tijd in het buitenland te zijn buiten een vakantie om.

Tot snel!
Liefs, Laura

Reacties

Reacties

Oma

En zo is het, veel succes en geluk toegewenst

Silvia Assen

Welkom thuis Laura.
We moeten snel afspreken, om bij te kletsen
Gr Silvia

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!