laurainnz.reismee.nl

Laatste controle

Hallo!

Welkom bij mijn eerste echte bericht.
Iedereen die zich heeft aangemeld voor de mailinglist bedankt! Het is leuk om te zien hoeveel mensen er geïnteresseerd zijn
Deze post is daarmee ook gelijk een controle of het allemaal werkt.

Vandaag ben ik bezig met het opnieuw ordenen van alle spullen. Afgelopen zaterdag heb ik mijn kleren verzameld en vakkundig vacuüm gezogen. Het is een wonder hoeveel ruimte je krijgt als alle lucht tussen je spullen uit is. Daarna ben ik de overige spullen gaan verzamelen en heb ik deze toegevoegd aan mijn koffer. Toen ik dacht alles te hebben pasten het niet meer Na een beetje herinrichten kon hij gelukkig weer dicht, al dan niet met een beetje geweld. 1 geluk, van de 30 kilo die ik mag meenemen heb ik er pas 23 dus mocht ik nog iets vinden dat per se mee moet kan er vast nog een gaatje gevonden worden. Verder vind ik dat ik voor mijn doen erg bescheiden ben gebleven en echt alleen het hoognodige heb gepakt. Van de 15 paar schoenen heb ik er slechts 4 ingepakt waarvan 1 paar hardloopschoenen en 1 paar wandelschoenen. Zelfs in het kader van praktisch zijn heb ik een windjack gekocht. Nu verwacht ik stiekem dat Teun bij de ANWB dezelfde gaat halen zodat wij, als hij op vakantie kan komen, als een passend geheeld over straat kunnen.

De afgelopen weken heb ik geprobeerd om zoveel mogelijk vrienden en familie nog te zien en dat is bijzonder goed gelukt. Een zeer geslaagde en zonnige vriendinnendag in Arcen, een lunch bij het Boscafé, een drankje hier en daar en meerdere verjaardagen gaf mij de gelegenheid iedereen nog te zien en te spreken. Nu is het niet de eerste keer dat ik ga en gaat het afscheid nemen ook steeds makkelijker. Waarschijnlijk ook omdat na meerdere keren buitenland duidelijk is geworden dat de tijd echt snel kan gaan. 6 maanden zijn zo voorbij!

Morgen om 11:15 vertrekt het vliegtuig vanaf Schiphol. Dit betekent dat wij al vroeg vertrekken (papa raakt nu al in de stress, want je zult maar te laat zijn). Om 8:00 worden wij opgewacht door een collega van Travel Active die ons namens iedereen komt uitzwaaien. De daarop volgende uren naar Singapore zal ik samen zijn met Bente, Bente gaat net als ik als au pair werken. In Singapore komen wij nog en derde reisgenoot tegen en samen zullen wij de reis naar Auckland voortzetten. Op woensdagavond zullen wij dan uiteindelijk arriveren. Bij aankomst worden wij naar een hotel gebracht waar wij de eerste 2 dagen een oriëntatiecursus zullen volgen. Deze twee dagen bereiden ons volledig voor op de toekomstige werkzaamheden en het leven in Nieuw-Zeeland. Daarna zullen wij vanaf vrijdag naar het gezin gaan om hier vanaf maandag dan ook daadwerkelijk te starten.

Hoewel ik bijna zeker weet dat ik alles heb is het belangrijkste toch wel mijn paspoort en creditcard zolang ik deze maar heb is bijna alles te koop. Morgen nog even mijn tandenborstel en dan moet het voldoende zijn.

Nu moet ik nog even heel snel naar de winkel om een welkomstcadeau voor het gastgezin te kopen. Dit ben ik helemaal vergeten. Wel 10x aan gedacht maar het daadwerkelijk kopen is tot vandaag niet gelukt.

Mijn volgende post zal waarschijnlijk zijn als helemaal ben gesetteld in het huis van het gastgezin.

Tot dan
Laura

Reacties

Reacties

Lisa

Leuk um te lezen Laura. Hopelijk verluupt de vliegreis snel en zonder 'n al te grote jetleg dadelijk in NZ.

Ans

Ha Laura, ik had niet in de gaten dat je pas op vrijdag bij je gezin komt. Een hele route die je moet gaan voordat je daar bent. Veel succes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!