laurainnz.reismee.nl

Eerste dagen

Hallo!

Het is zondagmorgen 8 september en tijd voor een update!

Op dinsdagochtend ben ik samen met mijn ouders en Teun in alle vroegte naar Schiphol gereden om hier het vliegtuig naar de andere kant van de wereld te pakken. Op het vliegveld zijn wij opgewacht door Travel Active en toen Bente er was zijn wij langzaam gaan inchecken. Een laatste knuffel en kus en om iets na 11 vertrok het vliegtuig voor het eerste gedeelte van de reis- bestemming Singapore. Ik denk eerlijk dat ik nog nooit 12 uur achter elkaar heb gezeten en dat ik het leuk vond kan ik ook niet zeggen. Gelukkig had ik een stoel aan het gangpad en heeft Singapore airlines een prima service in zowel films als series dus die tijd ben ik wel doorgekomen. Ondertussen werden wij overladen met eten en drinken en kwam er aan niets tekort. Na een tussenstop van 3 uur waar Ivet is aangesloten voor het laatste stuk van de reis ging de reis verder- 9 uur naar Auckland. Eenmaal aangekomen was het lokale tijd woensdag 22:30, snel de shuttle naar het hotel en een goede nacht slapen.

Donderdag begon met een introductie van Dream Aupair, de Nieuw-Zeelandse variant van Travel Active. Er werd van alles verteld maar eerlijk, mijn concentratie was ver te zoeken Zo moe van een lange vlucht en al dat zitten dat ik niet in staat was om nog meer te zitten en te luisteren. Na een snel dutje was het tijd voor avondeten en de andere twee meiden en ik hebben in de avond allemaal voor onszelf een film gekeken op de kamer. Niemand was meer in staat om een leuk gesprek te voeren hahaha.

Vrijdag was er een EHBO-cursus en de hele klas is geslaagd (Feest). Een erg interessante cursus met een fijne instructrice. Ze kon het vlot brengen waardoor je niet de kans kreeg om in te dutten. Daarna nog 1 uur autotheorie en toen was rond 16:00 de oriëntatie afgelopen. Waar sommige bij het hotel werden opgehaald hadden andere nog een vlucht naar elders in het land. Voor mij gold dat ik naar het kantoor van Dream Aupair ben gebracht zodat het gastgezin mij hier kon ophalen. Na een half uur wachten stonden ze dan voor de deur. Heel spannend maar ook heel bijzonder om mensen te ontmoeten die je zo welkom in hun eigen huis laten. Het was Sally met Jack en Sam. Julian, de vader, is voor zaken in het buitenland en als extra handje is oma Linda hier. Zij was met de Lily de baby thuis gebleven. Vrijdagavond hebben we gezamenlijk gegeten en elkaar een beetje leren kennen. Het blijft toch ergens ongemakkelijk om iemands leven binnen te wandelen. De jongens nemen mij gelukkig heel goed op dus dat is top! Jack is nog wat afstandelijker maar dat komt vanzelf.

Zaterdag heb ik een wandeling door Auckland gemaakt en bedacht ik mij dat ik al dagen geen echte wandeling meer had gemaakt. Door de heuvels heb ik last van mijn schenen maar dat komt goed haha. Het is hier prachtig en ik kan niet wachten meer te zien. Een collega van het Meerdal is ook in Auckland en met haar heb ik zaterdagavond iets gedronken. Nu is het zondagochtend en de jongens kwamen mijn kamer binnen omdat ze wilde knuffelen. Ik denk dat het wel goed zit tussen ons! Zij zijn weg voor een koffie en ik heb zo een Skype. Wat de rest van deze zondag mij gaat brengen weet ik nog niet.

Dream Aupair heeft ook een website met activiteiten doorgestuurd waar ik eens even naar ga kijken. Wie weet staat er een weekendtrip in die mij wel bevalt.

Tot snel

Reacties

Reacties

Ans

Heb ook de foto’s bekeken. Leuke kamer en een heeeele grote hond. Leuk dat je iemand kent daar. Blijft hij/ zij lang in Auckland. Dat Julius vlug aan elkaar mogen wennen. Tot het volgende bericht

Jos

Hoi Laura, heb mij vandaag aangemeld mailingslijst. Goed aangekonen ( niet letterlijk) en al weer een beetje gewend. Ben benieuwd naar jouw ervaringen en beleving. Veel plezier en succes. Gr Jos.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!