laurainnz.reismee.nl

Coromandel weekend

Hallo iedereen,

Afgelopen weekend ben ik samen met Steffie, Franzi en Kelli naar Coromandel geweest. Op zaterdagochtend hebben we bij mijn huis verzameld om rond 10:00 uur de auto op te halen. Een beetje een vreemde gebeurtenis want de autosleutels waren kwijt. Maar uiteindelijk waren we onderweg. We hebben een hele route moeten rijden maar we kwamen langs de mooiste plekjes. Via Thames, Coromandel en Colville zijn we naar Fletcher bay gereden. Een bochtige route waarbij de sterkste maag wagenziek kan worden. Onderweg zijn we daarom een paar keer gestopt om de maag te laten rusten en tevens van het uitzicht te genieten. Helaas hadden we boven geen tijd meer om nog een wandeling te maken dus zijn we doorgereden naar ons hostel in Whitianga. Een hostel dat meer aanvoelde als een studentenhuis haha (fotoalbum). De bedden waren vreselijk maar de sfeer was goed! veel jongeren die bereid waren om een drankje te doen en met een klein groepje zijn Steffie en ik op zaterdag een rugby wedstrijd gaan kijken. Helaas voor Nieuw-Zeeland zit er bij dit wereldkampioenschap slechts een 3e plek in als ze geluk hebben. Een positieve sfeer en een toffe groep maakte het weekend erg gezellig. Zondag zijn we naar the Cathedral cove geweest. Een prachtige zonnige dag om op een strand door te brengen. Waar we eigenlijk nog naar de hot water beach wilde hebben we besloten om op het stand te blijven. 's Avonds zijn we alsnog naar hot water beach geweest en hebben we bij de ondergaande zon een picknick gedaan. In het hostel hebben we pasta gekookt in het kader van budgetteren. Samen met enkele andere uit het hostel hebben we genoten van het warme water. Franzi en ik zijn samen naar het hostel gegaan en Steffie en Kelli besloten nog even te blijven en met de andere naar huis te rijden.

Verder heb ik onderweg naar het stand mijn teen lelijk gestoten maar gedacht dat gaat wel weg. Vandaag heb ik besloten om toch even langs de huisarts te gaan en een tetanus spuit te halen. De laatste was tijdens het normale vaccinatieprogramma dus voor de zekerheid. De kosten vielen gelukkig mee in tegenstelling tot wat ze me aan de telefoon verteld hadden. Eigenlijk kon ik een afspraak om 4u krijgen maar dat past niet in het werkrooster... ineens zei ze 'ooh wacht, over 30 minuten kan ook!' dus ik naar de huisarts en alles was gelijk geregeld.

Op maandag zijn we met een omweg langs Pearoa naar huis gereden. Pearoa is een dorpje waar de in Nieuw-Zeeland bekende L&P frisdrank is 'uitgevonden'. Een grote fles langs de kant van de weg is de ware trekpleister haha. Uiteindelijk hebben we besloten om 's avonds nog even een afsluitend hapje te eten bij de Aziaat van vorige week in Ponsonby centre.

De rest van de week was een rustige week. Op vrijdag is Steffie blijven slapen omdat we 's morgens al vroeg zouden vertrekken. We hebben een wijntje bij Franzi gedronken en zijn rond middernacht naar huis gegaan. Verder heb ik door de week nog een wijntje met Franzi gedaan en ben ik gaan sporten. Dinsdag heb ik mijn trainingsrooster uitgeprobeerd en het ging goed. Joshua, nu weet ik zijn naam, heeft een programma geschreven waarmee ik in ongeveer 45/60 minuten een total body workout heb. Helaas kan ik vanwege een dikke blauwe kleine teen deze week niet gaan. Ik draag het liefst zo min mogelijk schoenen op dit moment

Ook heb ik een busticket naar Ivet geboekt. In het weekend van 15 november ga ik op vrijdag 7:30 's morgens met de bus om in de middag te arriveren en het weekend door te brengen. Nu al veel zin in.

Komend weekend heb ik nog geen plannen maar we zullen zien. De werkweek is wat korter deze week vanwege de nationale feestdag gister en komende vrijdag ben ik na de ochtend vrij want de vader neemt de jongens opnieuw mee een weekend weg. Komende week wordt ook interessant want de vader is erg druk en moeder en ik gaan het samen proberen te regelen. Ergens houd ik mijn hart hiervoor vast maar ik hoop dat we het samen kunnen zonder ruzie. De gevoelens gaan nog altijd op en af maar ik wil er niet meer over zeuren hahaha. Ik wilde vandaag Dream au pair bellen om even een beetje advies te vragen maar door mijn teen zijn de plannen veranderd. We zullen zien hoe het gaat en aan het einde van de week ben ik hier al 2 maanden

In het fotoalbum staan de mooie foto's van dit weekend.

Tot de volgende! kusjes

Reacties

Reacties

Ans

Leuk dat je wat van Nieuw zeeland kunt zien met leuke vriendinnen en dat wij het zo ook kunnen zien. en al weer 2 maanden daar. Het gaat toch wel snel.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!